کِتَابُ الْمُسَلْسَلَاتِ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ... حَدَّثَتْنَا فَاطِمَةُ بِنْتُ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع قَالَتْ حَدَّثَتْنِی فَاطِمَةُ وَ زَیْنَبُ وَ أُمُّ کُلْثُومٍ بَنَاتُ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع قُلْنَ حَدَّثَتْنَا فَاطِمَةُ بِنْتُ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَتْ حَدَّثَتْنِی فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ ع قَالَتْ حَدَّثَتْنِی فَاطِمَةُ بِنْتُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع قَالَتْ حَدَّثَتْنِی فَاطِمَةُ وَ سُکَیْنَةُ ابْنَتَا الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع عَنْ أُمِّ کُلْثُومٍ بِنْتِ عَلِیٍّ ع عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص یَقُولُ لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَى السَّمَاءِ دَخَلْتُ الْجَنَّةَ فَإِذَا أَنَا بِقَصْرٍ مِنْ دُرَّةٍ بَیْضَاءَ مُجَوَّفَةٍ وَ عَلَیْهَا بَابٌ مُکَلَّلٌ بِالدُّرِّ وَ الْیَاقُوتِ وَ عَلَى الْبَابِ سِتْرٌ فَرَفَعْتُ رَأْسِی فَإِذَا مَکْتُوبٌ عَلَى الْبَابِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ‏ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِیٌّ وَلِیُّ الْقَوْمِ وَ إِذَا مَکْتُوبٌ عَلَى السِّتْرِ بَخْ بَخْ مِنْ مِثْلِ شِیعَةِ عَلِیٍّ فَدَخَلْتُهُ فَإِذَا أَنَا بِقَصْرٍ مِنْ عَقِیقٍ أَحْمَرَ مُجَوَّفٍ وَ عَلَیْهِ بَابٌ مِنْ فِضَّةٍ مُکَلَّلٍ بِالزَّبَرْجَدِ الْأَخْضَرِ وَ إِذَا عَلَى الْبَابِ سِتْرٌ فَرَفَعْتُ رَأْسِی فَإِذَا مَکْتُوبٌ عَلَى الْبَابِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِیٌّ وَصِیُّ الْمُصْطَفَى وَ إِذَا عَلَى السِّتْرِ مَکْتُوبٌ بَشِّرْ شِیعَةَ عَلِیٍّ بِطِیبِ الْمَوْلِدِ فَدَخَلْتُهُ فَإِذَا أَنَا بِقَصْرٍ مِنْ زُمُرُّدٍ أَخْضَرِ مُجَوَّفٍ لَمْ أَرَ أَحْسَنَ مِنْهُ وَ عَلَیْهِ بَابٌ مِنْ یَاقُوتَةٍ حَمْرَاءَ مُکَلَّلَةٍ بِاللُّؤْلُؤِ وَ عَلَى الْبَابِ سِتْرٌ فَرَفَعْتُ رَأْسِی فَإِذَا مَکْتُوبٌ عَلَى السِّتْرِ شِیعَةُ عَلِیٍّ هُمُ الْفَائِزُونَ فَقُلْتُ حَبِیبِی جَبْرَئِیلُ لِمَنْ هَذَا فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ لِابْنِ عَمِّکَ وَ وَصِیِّکَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع یُحْشَرُ النَّاسُ کُلُّهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ حُفَاةً عُرَاةً إِلَّا شِیعَةَ عَلِیٍّ وَ یُدْعَى النَّاسُ بِأَسْمَاءِ أُمَّهَاتِهِمْ مَا خَلَا شِیعَةَ عَلِیٍّ ع فَإِنَّهُمْ یُدْعَوْنَ بِأَسْمَاءِ آبَائِهِمْ فَقُلْتُ حَبِیبِی جَبْرَئِیلُ وَ کَیْفَ ذَاکَ قَالَ لِأَنَّهُمْ أَحِبُّوا عَلِیّاً فَطَابَ مَوْلِدُهُمْ .

بیان: فطاب مولدهم لعل المعنى أنه لما علم الله من أرواحهم أنهم یحبون علیا و أقروا فی المیثاق بولایته طیب مولد أجسادهم‏

بحار الانوار-ج65-ص76

محمد بن على بن حسین از ... از فاطمه دختر حضرت رضا علیه السّلام نقل میکند و او نیز از فاطمه معصومه و زینب و ام کلثوم دختران حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام و آنها از فاطمه دختر حضرت صادق علیه السّلام و او از فاطمه دختر حضرت باقر علیه السّلام و او از فاطمه دختر حضرت زین العابدین علیه السّلام و او از فاطمه و سکینه دختران امام حسین علیه السّلام و آنها از ام کلثوم دختر حضرت على علیه السّلام و ایشان از حضرت زهرا علیها السّلام دختر پیغمبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم نقل میکند که از پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم شنیدم‏:

هنگامی  که مرا (در معراج ) به آسمان بردند وارد بهشت شدم ناگاه کاخى دیدم از یک دانه دُرّ سفید تو خالى و آن کاخ دَرى داشت که با دُرّ و یاقوت زینت شده بود بر آن دَر پرده‏اى آویزان بود سرم را بالا کردم دیدم بآن دَر نوشته است‏""هیچ قابل پرستشی نیست غیر از خدای عز و جل؛ محمد رسول خداست و علی سرپرست و صاحب اختیار مردم"

 و بر آن پرده نوشته شده بود:  "به به!به به ! کیست‏ همچون شیعه على علیه السّلام؟!"

 درون کاخ رفتم قصرى دیدم از عقیق سرخ تو خالى که دَرى از نقره داشت و آن در با زبرجد سبز زینت شده بود و نیز پرده‏اى داشت سرم را بالا کردم دیدم بر آن دَر نوشته است: " محمد رسول خداست؛ على جانشین مصطفى است و بر آن پرده نوشته بود "شیعیان على علیه السّلام را مژده ده به حلال‏زاده بودن"

 وارد قصر شدم، کاخى از زمرّد سبز تو خالى دیدم که زیباتر از او ندیده بودم؛ دَرى از یاقوت سرخ داشت که با لؤلؤ تزیین شده بود و بر آن در پرده‏اى بود سرم را بالا کردم دیدم بر آن پرده نوشته: "شیعیان على همان نجات یافتگان پیروزند" گفتم :دوست من جبرئیل! این کاخ از کیست؟ گفت: "اى محمد صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم از آن عموزاده و وصىّ تو على بن ابى طالب علیه السّلام است؛ تمام مردم روز قیامت با پاى برهنه و بدن عریان به محشر مى‏آیند مگر شیعیان على علیه السّلام و مردم را آن روز بنام مادرهایشان میخوانند مگر شیعه على علیه السّلام را که بنام پدرانشان خوانده میشوند." گفتم: جبرئیل این چگونه مى‏شود؟ گفت چون آنها على علیه السّلام را دوست دارند ولادتشان پاک و مطهر است . (2) بیان: اینکه فرمود فطاب مولدهم شاید باین معنى باشد که خداوند چون قبلا میدانست ارواح شیعیان على علیه السّلام دوستدار آن حضرت هستند و در روز پیمان بولایت او اقرار کردند بدین جهت ولادت بدنهاى آنها را پاک قرار داد.